21. 11. 2023

Jak zaujmout potenciálního kandidáta?

Vize a manažer v utajení

Denně se na LinkedInu objevují nové nabídky na úžasné pozice, na které firmy hledají ještě úžasnější kandidáty. Občas si je procházím a vždy si kladu stejnou otázku.

 

Proč by kandidát měl reagovat právě na tuto nabídku❓

Vím, že zaujmout vhodného kandidáta není jednoduché. Na druhou stranu mi přijde, že při tvorbě inzerátů a nabídek si nikdo neklade právě tuto otázku.

Nebo si autoři nabídek opravdu myslí, že to, co je odlišuje a přiláká pozornost kandidátů, jsou důvody typu:

 

▶ Nabídka zajímavých podmínek.
❌ Kdo to hodnotil?  A podle jakých kritérií?

▶ Firma je lídrem na trhu.
❌ Kdo není? A musí to skuteční lídři trhu o sobě vyhlašovat?

▶ Detailní popis pozice a požadavků.
❌ Nemůže právě to odradit? Kde bude prostor pro seberealizaci?

 

Naopak jen zřídka je zde informace o vizi firmy, na které by se kandidát mohl spolupodílet. Přitom tolik lidí touží po seberealizaci a práci na zajímavých projektech.

Kandidáta samozřejmě zajímá i jakého bude mít manažera a o něm tam většinou není taky nic. ☹ Mimochodem nejčastějším důvodem změny zaměstnání je osoba manažera. ❤

Teď si představte, že kandidát přijde na pohovor a ani tam svého potenciálního manažera nepotká.

 

Co když dobrý kandidát na další schůzku prostě nepřijde?

Nepochybuji, že manažer bude chtít získat od budoucího spolupracovníka důvěru a loajalitu. Proč se s ním tedy nechce potkat hned na první schůzce a nepředstaví mu vizi, na které by mohli spolupracovat❓

 

Chcete zaujmout kandidáta❓

Potom ukažte vizi, na které se bude podílet a představte mu manažera, který mu při tom bude nápomocen.